Strongbow en 'for-old-times-sake-quizen' - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu Strongbow en 'for-old-times-sake-quizen' - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu

Strongbow en 'for-old-times-sake-quizen'

Door: SuzanneterWaarbeek

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Het is alweer schandalig lang geleden sinds ik mijn laatste blog heb geschreven, dus het werd weer eens tijd.

Mijn afwezigheid op deze o zo leuke blogsite is niet te wijten aan het feit dat ik ergens dood lig te wezen of omdat mijn laptop het heeft begeven, maar simpelweg aan het feit dat ik nu niet meer zo veel bijzondere dingen meemaak. Ik besteed mijn dagen nu vooral aan het lezen van boeken (iemand gehoord van het boek 'The Mayor of Casterbridge??? Nou, ik dus ook niet) en het schrijven van essays. Mijn god, wat heb ik daar een hekel aan!

Maar gelukkig was daar een welkome afwisseling! Vorige week vrijdag kwam Marlous namelijk naar Liverpool. Die vrijdag had ik nog wel les, maar dat was geen probleem, want we zouden die les 'American Psycho' gaan kijken en ze mocht dus gewoon mee. Maar eerst moest ik haar op gaan halen van het vliegveld. Haar vlucht was met een uur vertraagd omdat er een of ander moertje of boutje van het Easyjet-vliegtuig niet goed aangedraaid zat ofzo. Maar bij mij ging het ook allemaal zo makkelijk niet om naar het vliegtuig te komen. In theorie zou ik de trein pakken (het station is zowat in onze achtertuin, dus dat is wel weer handig), 7 minuten in de trein zitten en vervolgens een pendelbus pakken die me 10 minuten later op het vliegveld afzet. In theorie dus... want het toeval wil dat juist op die dag al het treinverkeer zowat op zijn gat lag. 10 minuten vertraging werd 50 minuten vertraging, en 50 minuten werd weer 1 uur en 15 minuten vertraging. De zon scheen volop die dag en er was geen schaduw te bekennen dus ik stond voelde me net een gekookt ei in mijn zwarte winterjas (tsja, dat is het nadeel als je altijd en eeuwig zwart draagt). Maar uiteindelijk was ik toch nog op tijd op het vliegtuig en konden we de taxi pakken naar de universiteit.

Nou vind ik de film 'American Psycho' echt helemaal geweldig, dus voor mij was het lekker een relaxed lesje, maar in onze klas zitten een paar Amerikaanse studenten die nogal religieus zijn. En laat de film nou net wat 'expliciete' scenes bevatten. Het was dus erg grappig om hun reacties daarop te zijn. Ik heb een aantal keer "Oh my!" en "Oh my God!" gehoord. Niks gewend, die Amerikanen...

Na de les zijn we naar mijn kamer gegaan om daar de zittingen van de banken in de keuken te stelen (je moet toch iets, als er geen matras of luchtbed te vinden in) en om bij Tesco boodschappen te doen voor het avondeten. Na het eten zijn we nog naar de pub aan de Merseyriver geweest, waar we midden in een quiz vielen, dus we dachten: kom, laten we eens kijken hoeveel wij over de Engelse cultuur weten. De eerste vraag ging al over voetbal, dat werd dus niks... de tweede vraag was in welke stad de vrouwen de grootste boezem hadden, Brighton of Chester. Dat leek ons nogal voor de hand liggend. Het zit al in de naam...Chester! De vrouwen daar zijn niet funnier of thinner, maar Chester! Logisch toch? Toevallig was dat ook nog het goede antwoord.

De volgende dag zijn we natuurlijk wezen shoppen. Maar ik heb me ingehouden, want het moet allemaal nog wel mee terug kunnen naar huis. We hebben een tussenstop gemaakt bij Costa (een soort Starbucks) voor een overheerlijke 'cinnamon latte' (daar zouden ze een Senseo-apparaat voor moeten maken! Dan word ik hun eerste klant! ;-) Op de Albert Dock hebben ze een Italiaans restaurant dat erg goed scheen te zijn en we wilden er die avond wel graag eten dus wij er geen om te reserveren. Konden we er alleen nog maar om half 10 terecht! Nou weet ik wel dat de Engelse nogal laat eten, maar half 10 ging ons toch wat te ver, dus hebben we maar voor zondag gereserveerd .Thuisgekomen besloten we om dan maar een pizza te bestellen en echt, die Engelse zijn niet gierig! Voor 9,99 pond krijg je 2 pizzas, knoflookbrood (dat is ook een pizza op zich), koolsla en friet. Nou, in NL krijg je deze hoeveelheid voor dat geld niet! Aangezien we nog wel zin hadden in wat te drinken (lees: alcohol) zijn we om 12 uur 's nachts nog op zoek gegaan naar een nachtwinkel waar ze alcohol verkopen. Na 20 minuten lopen vonden we een heel obscuur winkeltje waar je aan een soort loket je drank moest kopen. We hebben een grote fles Strongbow (cider) gekocht en dat werd zo'n beetje ons favriete drankje van dit weekend! Na het vele lopen van die dag hadden we niet echt zin om ons weer om te gaan kleden en uit te gaan, dus moesten we iets anders verzinnen. Toen we nog 'jong' waren en bij elkaar bleven logeren, was één van de vaste rituelen dat we quizen voor elkaar schreven. Je weet wel, van die testjes die je in de Hitkrant of de Tina kon vinden. Daarin hadden we altijd dezelfde personen verwerkt die we kenden van school en vrienden. Daar kwamen dus weer erg melige vragen uit ;-)

De volgende dag gingen we weer naar de stad, want het centrum van Liverpool is zó groot dat we nog lang niet alle winkels hadden gezien. We hebben een klein winkeltje gevonden waar ze allerlei snoep verkochten, waaronder allerlei soorten jellybeans. Dat is dus wel wat voor jou Jorien! En drop. Héél veel drop. En laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat iets typisch Nederlands was. Nou, hier verkopen ze het in ovdervloed! We zijn die dag nog in het reuzenrad geweest (een soort London Eye, maar dat een slagje kleiner), naar de film geweest en konden toen éindelijk gaan eten in ons langbegeerde restaurant. Het was echt superlekker! Veel lekkerder dat de standaard gerechten die je hier in NL bij een Italiaan krijgt.

En toen was het weekend helaas alweer om. Ik heb Marlous maandag weer op de trein naar het vliegveld gezet en ben toen zelf weer verder gaan werken aan mijn essay. Dat moet tenslotte ook nog gebeuren. Maar gelukkig krijg ik zaterdag weer bezoek! Annemarie komt van zaterdag tot maandag hierheen, dus dat wordt nóg een keer shoppen! (arme ik).

Ik weet trouwens niet hoe het in de rest van Europa is, maar hier is het trouwens stralend weer! De zon schijnt als een gek, het is warm en ik kan alweer zonder jas de straat op. Aangezien de Engelsen in de winter al in t-shirt en blote benen de straat op gaan, lopen ze er nu helemáál bij alsof het hoogzomer is. Stapelgek die Engelsen...;-)

Ik zal proberen om er deze keer wat minder tijd over de laten gaan voordat ik mijn volgende blog schrijf, maar ik kan niks beloven, ik ben namelijk niet zo'n gemotiveerde schrijfster ;-)

Liefs Suzanne

@ Jeannette&André: heel erg bedankt voor de kaart en feliciteer Tom namens mij met zijn rijbewijs!

@ Mama&Jorien: nog heel veel plezier in Parijs en maak veel foto's!

@ Sander: jij mag ook een keer een berichtje hier achterlaten hoor. Vind ik helemaal niet erg! ;-)

  • 26 Maart 2011 - 11:22

    Mama:

    Waarom een Australisch kaartje bij deze blog?
    Fijn dat je zo'n gezellig weekend had met Marlous. Het schiet inmiddels al weer aardig op dus geniet nog maar even van je verblijf daar. Wij hebben héél veel plezier gehad in Parijs. Oók een schitterende stad maar wel heel vermoeiend. Je ziet de foto's nog wel een keer.
    Groetjes

  • 14 April 2011 - 14:32

    Jan Linders:

    Hi Suzanne,

    Sorry to disappoint you but I HAVE read The Mayor of Casterbridge...quite some years back I have to admit but nevertheless :-) ! I also have to admit I like Thomas Hardy but you don't have to agree on this point! So it's reading, writing essays, writing quizzes and shopping for you in Liverpool! Enjoy, take care,
    Jan

  • 09 Mei 2011 - 14:10

    Jan Linders:

    Hi Suzanne,

    Still alive and kicking I hope? Did you already return to your dear old native country? greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1449
Totaal aantal bezoekers 9346

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Buitenlandstage naar Liverpool

Landen bezocht: