Dickens overdose - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu Dickens overdose - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu

Dickens overdose

Door: SuzanneterWaarbeek

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb (3 weken om precies te zijn) en dat komt omdat er niet altijd wat spectaculairs te vertellen is. Mijn weken bestaan nu vooral uit mijn lessen volgen, veel lezen, koken en en een ontelbaar aantal afleveringen kijken van King of Queens/ Two and a half Man/ Criminal Minds.
Ik zal dus weer even in m'n geheugen moeten graven wat ik de afgelopen 3 weken allemaal gedaan heb.

Twee weken geleden zijn mijn ouders en Sander een weekendje langsgekomen. Supergezellig maar het was ook weer even slikken toen zij op zondag weer terug naar NL moesten en ik in m'n uppie achterbleef. Maar het weekend zelf was het wel erg leuk om m'n ouders en Sander het 'bruisende' leven in Liverpool te laten zien:-P Vrijdag 4 februari kwamen ze aan op de campus met een koffer vol met spullen voor mij. Waaronder een grote opblaasbare sofa (zie foto) voor de nodige afwisseling. Ik begin namelijk zolangzamerhand een houten kont te krijgen van die bureaustoel hier. Verder een verzameling chocola waar je u tegen zegt, een stapel tijdschriften en 8 pakken Kip Tandoori, Madras en Lasagne. Ik miste die Wereldgerechten namelijk nogal, dus nu kan ik weer even vooruit!

Hierna hebben we een taxi gepakt naar het hotel waar we dat weekend zouden verblijven. Het was wel weer even luxe om maar drie stappen te hoeven zetten naar de wc als je 's nachts weer eens moet i.p.v. eerst een wandeling te moeten maken. Helaas werkte het weer dat weekend niet echt mee. De eerste dag stormde het als een gek, de tweede dag werden de sluizen open gezet en de derde dag was een combinatie van het hierboven genoemde. Maar desondanks hebben we toch nog heel wat gedaan. We zijn naar de Albert Dock geweest, hebben gegeten in het o zo luxe restaurant van het Campanille restaurant wat in de buurt van ons hotel zat (er was geen hond, maar het eten was wel lekker) en heb ik ze natúúrlijk de Primark laten zien. De laatste dag wilden we eigenlijk naar China Town gaan om daar het Chinese Nieuwjaar mee te maken. Maar we moesten ook nog weer terug naar mijn kamer dus dat zouden we niet meer redden. We zijn daarom een wandeling gaan maken langs de Mersey River (wederom wéér veel wind) en hebben daarna nog wat gedronken in een pub.

En toen zat het weekend er alweer op en gingen ze weer terug naar Nederland en moest ik weer verder tot de orde van de dag. En dat betekent vooral véél Dickens-boeken lezen. Iedere week moeten we één boek van Charles Dickens lezen en David Copperfield is alleen al 700 pagina's dik. De deocent is een jongen van 23 di enet is afgestudeerd en hoewel hij jonger is dan ik, is hij volgens mij wel 10x zo slim. Ik kan soms namelijk echt geen kaas maken van wat hij allemaal loopt te vertellen. Sommige dingen vind ik namelijk zó vergezocht, dat Charles Dickens zich rot gelachten zou hebben als hij zou hebben geweten dat mensen dit soort theorieën halen uit zijn boeken. Maar ik schrijf het allemaal trouw op, dan kan ik het nog gebruiken in mijn essay.

Ik heb trouwens helaas één van mijn vakken moeten laten vallen. Namelijk "Victorian Society and the Rise of Liverpool". Ik vond het een erg leuk vak maar er stonden nogal wat fieldtrips gepland voor dit vak en deze vielen iedere keer samen met een van mijn andere vakken. Nu zal ik dus toch die opdrachten moeten maken die de HAN opgegeven heeft. Maar ja, niets aan te doen, die zijn vast ook héél leuk...

Verder is het me wel opgevallen dat alle mensen hier nogal klein zijn. Nu ben ik zelf al niet een van de kleinsten, maar hier valt het echt op! Ik liep gisteren achter twee meisjes en ik voelde me echt een reus! En ik liep in Nederland maar te klagen dat niemand zo lang is als ik, als ik hier in Engeland rondloop merk ik dat het in Nederland zo erg nog niet is. Maar voorlopig draag ik hier nog maar geen hakken.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Ik onderneem verder niet zo heel veel, ik ga ook niet mee op reizen naar Londen, Glasgow en Dublin, simpelweg omdat ik het geld er niet voor heb. Maar gelukkig is Liverpool groot en is er hier ook nog genoeg te doen. Ik ben afgelopen zaterdag naar Sefton Park geweest, een heel groot park waar de Liverpudlians met hun kinderen de eenden voeren en hun hond uitlaten. Plichtsgetrouw heb ik daar ook nog een paar foto's genomen. Verder komen over een aantal weken twee vriendinnen van me op bezoek en komt mijn zusje ook nog naar Liverpool. Dus voorlopig vermaak ik mij hier wel.

@ iedereen: bedankt voor jullie berichtjes en kaarten! Er is nog steeds plek op mijn prikbord ;-) *hint*

Groetjes Suzanne

  • 22 Februari 2011 - 18:00

    Het Zusje:

    hoihoi:)
    nog even en dan kom ik ook het beruchte liverpool bekijken:p
    het park ziet er trouwens wel heel mooi uit;)
    kunnen we (met een beetje geluk) misschien zelfs nog een keertje picknicken?

    xxx

  • 22 Februari 2011 - 21:01

    Mama:

    Voor iemand die niet veel zegt te weten om te schrijven kom je toch een aardig eind moet ik zeggen :P
    Die foto van dat grandioze uitzicht vanuit het hotel had ik nog niet gezien, maar jullie uitzicht was beter dan dat van ons. Maakt niet uit, het was een gezellig weekend en ik wil in de toekomst best nog wel een keer naar Liverpool. (lekker shoppen)

    groetjes, xxx

  • 28 Februari 2011 - 11:30

    Jan Linders:

    Hi Suzanne,

    I'm afraid our Charles hasn't written any "light" books (although A Christmas Carol is not too 'heavy' I think) so that means reading a lot for you! I agree with you that we sometimes seem to come up with theories/ideas about novels/poems that the authors would probably be astonished about! But that's part of the fun of reading: sharing your ideas about the story with other people! Keep up the spirit, greetz,
    Jan

  • 18 Maart 2011 - 12:53

    Jan Linders:

    Hi Suzanne,

    Hope you're fine! Any news from Mersey city?
    greetz, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 9325

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Buitenlandstage naar Liverpool

Landen bezocht: