Starting to settle in... - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu Starting to settle in... - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu

Starting to settle in...

Door: SuzanneterWaarbeek

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

De boodschappen voor vandaag zijn weer binnen en ik heb geen lessen vandaag, dus ik heb weer even tijd om mijn blog bij te werken. De vorige keer vertelde ik dat ik de volgende dag mijn eerste les zou hebben. Inmiddels heb ik er weer twee lessen opzitten: "Victorian Society and the Rise of Liverpool" en "America on Film". Van het eerste vak wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van moest verwachten, zou het gaan over de geschiedenis van Liverpool en hoe de stad is gevormd ofzo? Niets van dit alles... de eerste les ging over de Great Potato Famine in Ierland. Erg interessant,ook omdat ik geschiedenis altijd al interessant heb gevonden, dus de combinatie 'Engels' en 'geschiedenis' spreekt me wel aan. De dag erop had ik 'America on Film' wat gaat over hoe films vaak een representatie geven van het maatschappelijke en politieke klimaat waarin de film gemaakt is. Om de week wordt er tijdens de les een film vertoond en ik zag al dat over een paar weken "American Psycho" wordt vertoond. Laat dat nou nét een van mijn lievelingsfilms zijn, dus ik heb duidelijk het goede vak gekozen :-D

Na de les, die om 16.00 afgelopen was, moest ik snel de bus van 16.05 gaan halen. Gelukkig was de les wat eerder afgelopen, dus dat haalde ik makkelijk.... tenminste... als je bij de goede bushalte gaat staan :-S Ik stond namelijk vrolijk een half uur bij de verkeerde halte te wachten, dus om half 5 ben ik maar weer eens terug naar school gelopen. We zouden namelijk die avond een 'bring a dish party' gehouden worden op onze campus (daarover straks meer) en de studenten die op de Hope campus zaten (de campus vlak naast de school zelf) konden zich verzamelen bij het entreegebouw, zodat we met z'n allen naar Aigburth Park konden vertrekken. De laatste bus ging natuurlijk om 18.05, dus ik kon nog lekker anderhalf uur zitten wachten. Toen we met z'n allen naar de bushalte liepen, kwam ik er dus achter dat ik al die tijd bij de verkeerde bushalte had gestaan, nou ja.. weer wat geleerd! :-P

's Avonds werd er dus een 'bring a dis party' georganiseerd voor alle buitenlandse studenten. Het was de bedoeling dat iedereen een gerecht maakte uit zijn/ haar land. Wij kwamen met pannenkoeken aan (evenals de Belgen trouwens) en de hele tafel stond uiteindelijk vol met allerlei gerechten. Eén groot buffet dus! Drie landen waren aangewezen om een presentatie te houden over hun land, dus we kregen 3 powerpointpresentaties te zien over Zuid-Korea, de Philipijnen en Duitsland. Rond een uur of 11 hebben we het feest voortgezet in één van de flats. (Even ter illustratie: de campus bestaat uit allemaal gebouwen met 3 verdiepingen. Eén zo'n verdieping heet een flat en alleen de bewoners van die flat hebben toegang m.b.v. een sleutel, dus wil je iemand opzoeken daar, dan moet je de intercom gebruiken om binnen te komen).
We zaten dus met zo'n 30 man opgepropt in één zo'n flat (in de keuken en in de lounge), maar het was wel erg gezellig!

Afgelopen zaterdag heb ik niet zo heel veel gedaan (of ik ben het vergeten, dat kan ook :-P) en zondag hebben we in de Trinity Room (een grote zaal op de campus waar je films kan kijken en kan poolen) een film gekeken. Die film wordt geprojecteerd op een groot scherm en op een gegeven moment ging de popcorn ook nog rond, dus we hebben onze eigen bioscoop hier! De Golden Globes zouden die nacht ook uitgezonden worden, dus samen met nog 4 anderen zijn we in een flat gaan zitten om daar op een laptop de Golden Globes via internet te kijken. Nou ja, we zijn niet verder gekomen dan de Red Carpet, want sites als CNN en MTV, die de Globes live uitzenden, deden het natuurlijk hier eens niet :-S Laat opblijven konden we eigenlijk ook niet want de volgende ochtend zou er een fire drill zijn om 7 uur 's ochtends waarbij we allemaal het gebouw zouden moeten verlaten. Vandaag werd ik om 8 uur wakker... blijkt er helemaal geen fire drill te zijn om 7 uur, maar testen ze alleen het alarm even om 11 uur waar je je niets van aan hoeft te trekken! Jaja, de communicatie is goed hier ;-)

Vandaag had ik weer eens geen lessen dus ik ben met Nadia naar school geweest om even naar de bibliotheek te gaan, (wat overigens een hele puzzeltocht is om simpel één boek te lenen)om vervolgens de route terug te lopen naar de campus. Het scheelt een heel stuk om zelf terug te lopen, want de pendelbussen gaan maar 6 keer op een dag en als je er één mist (of bij de verkeerde halte gaat staan dus...) dan mag je gelijk weer 2 uur wachten. Dus voortaan loop ik gewoon naar huis. Voor degenen die ik nog beloofd heb om wat foto's te maken van de campus hier, ik zal een paar foto's plaatsen die ik net gemaakt heb. Voor de mensen die mijn blog volgen, blijf vooral berichtjes plaatsen, ik vind ze erg leuk om te lezen!
Tot de volgende keer!
X Suzanne

  • 17 Januari 2011 - 19:57

    Mama:

    Dat van die verkeerde bushalte had je dus nog niet verteld :p. We wachten je foto's vol spanning af. Doei!

  • 18 Januari 2011 - 23:02

    Jorien:

    heb je les... ben je alsnog films aan het kijken! dat wil ik ook wel:P
    trouwens, je foto; 'Hal flat 10' is wel grappig. het nooduitgangbordje wijst precies naar het ladenkastje eronder, moet je daar in kruipen? of moet je door die deur ernaast?:P
    naja... leuk in ieder geval om te lezen dat de vakken leuk zijn;)

    groetjes je zusje

  • 20 Januari 2011 - 16:18

    Gerda:

    Hoihoi,

    Wat een leuk verhaal weer, volgens mij vermaak je je wel. Blijf ook doorgaan met de foto's, das leuk hebben we er ook een beeld bij. Ik wacht nog wel op die foto van die leuke winkel of ga je er voorlopig niet meer heen? :-)

    Nog even een leuk familienieuwtje, afgelopen zondag zijn we weer oom en tante geworden, jawel van 2 neefjes. Ze heten Tim en Stijn. Zijn wel veel te vroeg geboren en liggen nog in de couveuse, maar ze zijn gezond en ademen zelf en gelukkig gaat het met m'n schoonzusje ook goed.

    Nou de groetjes en tot de volgende keer!

  • 17 Februari 2011 - 09:09

    Jan Linders:

    Hi Suzanne,

    You'll probably need new walking shoes anyway, in spite of the fact that you promised yourself to stop buying shoes -:)! Glad you llked your classes until now!
    greetz, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9341

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Buitenlandstage naar Liverpool

Landen bezocht: