Eerste week in Liverpool - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu Eerste week in Liverpool - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Suzanne Waarbeek - WaarBenJij.nu

Eerste week in Liverpool

Door: SuzanneterWaarbeek

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hier weer even een update van wat ik de afgelopen week gedaan heb. Ten eerste: iedereen bedankt die een berichtje via deze site en via de mail heeft achtergelaten! Het is leuk om te weten dat er toch nog een beetje aan je gedacht wordt in Nederland :-P

Vorige week vrijdag had ik ik mijn eerste introductiedag op Hope University. Het bestond vooral uit veel luisteren. We kregen verschillende praatjes over de bibliotheek, veiligheidsvoorschriften op de campus (geen idee trouwens of degene die dit praatje hield een man of een vrouw was, het zat er ergens tussenin) en de studentenvereniging. We moesten een id-card laten maken om de bieb in en uit te kunnen en we hebben nog met de hele groep internationale studenten geluncht. Amerikanen zijn hier trouwens in de meerderheid, er zijn zeker 45 Amerikaanse studenten.Na een rondleiding door de bibliotheek (iedereen was inmiddels behoorlijk moe door de jetlag en het vele luisteren) zijn we weer teruggegaan naar de campus want de dag erop zou het tweede deel van de introductie volgen

Die zaterdag kregen we een rondleiding door het bruisende Liverpool. Het treinstation ligt pal achter onze campus en binnen 10 minuutjes sta je al op het centraal station van Liverpool met het stadscentrum op loopafstand. Onze reisleider liet ons de haven zien (met onder andere het Beatles-museum, (dus daar moet ik zeker nog even heen, ik zit tenslotte in Liverpool!)en het stadscentrum.

Wat me opviel was hoe de mensen er hier bijlopen. Ik wil niet denigrerend overkomen, maar denk aan ordinair.... en doe er dan nog een schepje of 10 bovenop :-P Ik ben zeker 5 vrouwen/meisjes tegengekomen met van die bontjassen met luipaardenprint (a la tante Leen van de Amsterdamse wallen), hoog getoupeerd haar, lagen en lagen make-up en vooral weinig kleren. Ik voelde me zowat overdressed!

Na de haven hebben we wat rondgeslenterd door de stad en we zijn een Primark en een Topshop tegengekomen (die ik later nog eens uitgebreider zou inspecteren maar daarover later meer...) en we hebben nog wat foto's gemaakt van de Cavern Club. Deze schijnt nogal beroemd te zijn en allerlei beroemdheden schijnen hier opgetreden te hebben, dus daar moet natuurlijk een foto van gemaakt worden. Vervolgens zijn we wat wezen eten in een pub (fish & chips zijn heerlijk, 'mashed peas' is niet zo'n succes ;-))

Na de rondleiding zijn we na wat boodschappen bij Sainsbury's (een grote supermarkt) weer terug gegaan naar onze campus om daar te gaan koken. Het was zaterdag, dus iedereen maakte zich op om te gaan clubben. Nou ben ik niet zo'n uitgaansmens, maar vooruit... het uitgaansleven van Liverpool moet je ook een keer gezien hebben. Met z'n vijven hebben we de taxi genomen naar het centrum en zijn daar een club op gaan zoeken. Ik weet niet of iemand het programma 'Booze Britain' kent, maar daar kwam het eigenlijk wel op neer. Niemand had een jas aan, de vrouwen liepen rond in miniscule jurkjes, hoge hakken waar je hoogtevrees van zou krijgen en wederom getoupeerd haar en een dikke laag make-up. In de club was het supergezellig, maar het danste wel lastig met je jas in je handen, want garderobes kennen ze daar niet. Rond 4 uur gingen we weer naar huis (dat was dus introductiedag 2 :-P)

Op zondag heb ik een rustdag ingelast en om 18.00 kwam ook Nadia op de campus aan. We hebben de omgeving wat verkend en zijn bij de McDonalds gaan eten.

Maandag zijn Nadia en ik even op school langsgeweest omdat Nadia nog wat dingen moest regelen aangezien ze er niet was tijdens de introductie. Iedere maandagmiddag wordt er een lunch georganiseerd in de chaplaincy. Voor één pond had je al een complete lunch bestaande uit brood, soep, koffie en thee. Na de lunch wilde weer terug naar de campus. Nou is de gratis shuttledienst voor ons studenten nogal apart (er gaan maar 6 bussen op de hele dag!) hadden Nadia en ik besloten om naar de campus te gaan lopen, dat zou namelijk maar een uurtje lopen moeten zijn. Wij deden er echter 3 uur over! Na verschillende mensen de weg gevraagd te hebben ('Aigburth Park? No idea!') slaagden we er eindelijk in om onze campus weer te vinden. We hadden onze huisgenoten beloofd dat we pannenkoeken zouden bakken, dus na de nodige boodschappen zijn we aan het bakken geslagen. Nu is ons fornuis nogal langzaam, dus de pannenkoeken zagen er een ietsiepietsie anders uit dan normaal, maar gelukkig vielen ze in de maak. Misschien gaan we ze ook weer bakken voor de 'bring a dish' avond komende vrijdag.

Gisteren moesten Nadia en ik natuurlijk naar de Primark :-P dus hebben we de trein richting het centrum genomen en daar heb ik schandalig veel kleren gekocht! (note to myself: no more shoes for me!) Dus voorlopig gaat de hand maar even op de knip.

En vandaag is de laatste vrije dag voordat mijn lessen starten. Morgen begin ik met 'America on Film' en vrijdag heb ik 'Victorian Society, The Rise of Liverpool'. Ik ben benieuwd! Ik zal er uiteraard weer verslag van uitbrengen!

  • 13 Januari 2011 - 16:11

    Gerda :

    Hoihoi,

    Leuke wandeling, al een mooie beginoefening voor de nijmeegse vierdaagse ;-)

    Maar leuk om je verslagje te lezen. De foto's zien er ook gezellig uit, mis alleen de foto van die leuke winkel :-). Nou succes met de lessen en tot de volgende keer. X

  • 17 Februari 2011 - 09:02

    Jan Linders:

    Hi Suzanne,

    Found your blog at last! It's always those English (British?) girls' party dress code our students start talking about. Let's simply say they're a very special lot who don't seem to feel the cold -:) !

    greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 9339

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Buitenlandstage naar Liverpool

Landen bezocht: